V55 (Boco) személy és tehervonati mozdony
( képekhez katt a hivatkozásra.)
Mándi Andor közreműködésével az 1950-es években Bo–Co tengelyelrendezésű (általában boco néven ismert) V55 sorozatú mozdonyok készültek. Ezekben a 3200 lóerős mozdonyokban még mindig a Kandó által tervezett fázisváltót használták, csak a hosszát növelték meg. A periódusváltó közös tengelyen volt vele és pólusátkapcsolásokkal ötféle frekvenciát lehetett előállítani. A mozdonynak 25–125 km/óra között öt gazdaságos sebességfokozata volt, közben pedig vízindítóval lehetett szabályozni. Noha ezek a korábbi periódusváltós mozdonynál üzembiztosabbak voltak, a rövidesen megjelenő egyenirányítós mozdonyok kiszorították őket.
Technikai adatok:
Gyártó: Ganz
Gyártási év: 1955-1957
MÁV számára Épített darabszám: 12. db.
Áramnem: 16kV 50Hz
Teljesítmény: 2354kW
Tengelyelrendezés: Bo'Co'
Kerékátmérő: 1040 mm
Ütközők közötti hossz: 14600 mm
Magasság: 3964 mm
Szélesség: 3000 mm
Tömeg: 92,5 t

|